Metody analizy danych doświadczalnych
Zapoznanie studentów ze statystycznymi metodami analizy danych doświadczalnych.
Zapoznanie studentów z teorią błędów.
Zapoznanie studentów z zasadami przygotowywania układów i procedur pomiarowych.
Przygotowanie studentów do prawidłowego gromadzenia i analizy danych doświadczalnych.
Po ukończeniu przedmiotu student powinien potrafić:
1. optymalnie zaprojektować lub zestawić układ pomiarowy
2. prawidłowo przeprowadzić pomiary
3. określić źródła błędów pomiarowych
4. interpretować wyniki testów statystycznych
5.przeprowadzać analizę statystyczną wyników pomiarów i ich błedów
6. prawidłowo gromadzić i prezentować wyniki pomiarów
Literatura podstawowa:
•W. Krysickii in., Rachunekprawdopodobieństwaistatystykamatematyczna w zadaniach, cz. II, Statystykamatematyczna, PWN, Warszawa 1986.
•R. Zieliński, Generatoryliczblosowych, WNT, Warszawa 1979.
•G. L. Squires, Praktycznafizyka, PWN, Warszawa 1992.
•H. Abramowicz, Jakanalizowaćwynikipomiarów?, PWN, Warszawa 1992.
Literatura uzupełniająca:
•E. Bright Wilson jr., Wstęp do badań naukowych, PWN, Warszawa, 1968.
•S. Brandt, Analiza danych, PWN, Warszawa, 1998.
•L. Gajek, M. Kałuszka, Wnioskowanie statystyczne. Modele i metody. WNT, Warszawa 1994.
•R.N. Montegna, H.E. Stanley, Ekonofizyka, PWN, Warszawa, 2001.
Prowadzący przedmiot
Wiadomości
- Brak wiadomości.