Studiuj u nas

Dlaczego warto studiować fizykę techniczną na Politechnice Łódzkiej? Czy są to studia dla mnie? Gdzie pracują nasi absolwenci?

Dla studentów

Informacje i materiały dla studentów związane z przedmiotami prowadzonymi przez pracowników Instytutu Fizyki.

Badania

W Instytucie Fizyki działa sześć zespołów naukowych prowadzących badania z zakresu fizyki teoretycznej, doświadczalnej i komputerowej.

Popularyzacja fizyki

Instytut Fizyki prowadzi szeroko zakrojoną działalność popularnonaukową. Zapraszamy szkoły ponad­­gimnazjalne, gimnazja oraz wszystkich pasjonatów fizyki do zapoznania się naszą ofertą.

Zeszyty Naukowe

Scientific Bulletin of the Lodz University of Technology: Physics to recenzowane czasopismo wydawane w języku angielskim, w którym  publikowane są m.in. artykuły pracowników i studentów Instytutu Fizyki PŁ, dotyczące najnowszych badań we wszystkich dziedzinach fizyki.

Aktualności

Poszukiwany, poszukiwana: post-doc

Wymagania:

Stopień doktorski w zakresie fizyki, informatyki lub matematyki oraz umiejętności dotyczące:

- programowania w językach: C++ oraz pyton

- rozwiązywania równań różniczkowych

- podstaw technik symulacji komputerowych

Mile widziana znajomość oprogramowania do modelowania urządzeń optoelektronicznych

List 50-ciu stypendystów MNiSW w sprawie Puszczy Białowieskiej

Zamieszczamy treść listu Stypendystów Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego do Ministra Gowina w sprawie Puszczy Białowieskiej. Jednym z sygnatariuszy listu jest pracownik Instytutu Fizyki dr inż. Maciej Dems.

Poszukiwana doktorantka, poszukiwany doktorant!

Instytut Fizyki ogłasza nabór na stanowisko student/doktorant - stypendysta w projekcie „Fotoniczny procesor analogowy wykorzystujący nieliniową odpowiedź laserów VCSEL”.

Stypendysta będzie zaangażowany w prace naukowe prowadzone gościnnie w laboratoriach Instytutu Technologii Elektronowej w Warszawie - wiodącego ośrodka badawczego w Kraju.

O instytucie

Instytut Fizyki jest jednostką Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej PŁ.